Havlismus se nesmí nazývat havlismem. Poraďte tedy, jak ho nazvat?!

21. 12. 2014 23:59:55
Můj včerejší blog o havlismu sice získal vysokou karmu2, dokonce je druhý v žebříku karmy2 za poslední tři měsíce, ale vzbudil nesouhlasnou reakci hned dvou blogerů krátce po sobě. První byl blog J. Hejny, který jsem již vyvrátil ve svém předchozím dnešním blogu (link viz úplně dole). Nyní se budu věnovat svému druhému kritikovi, J. Herdovi.

Jeho blog naleznete zde:
http://jaroslavherda.blog.idnes.cz/c/440539/Nejsem-Frantysta-ani-Frantovec.html

A můj původní blog, o kterém se vede diskuse, najdete zde:
Proč se stydí havlisté za havlismus a za to, že jsou havlisté?

Pan Herda úvodem tvrdí, že lidé, kteří chovají úctu k V. Havlovi, nejsou tak hloupí, jako jeho odpůrci. Uznává jen výjimky z tohoto "pravidla". Naléhavě ho proto žádám o zdroj tvrdých dat. O to, kdo kdy kde toto údajné "pravidlo" objevil a dokázal. Jinak je to od něj laciná pomluva lidí, kteří se provinili jen tím, že mají na V. Havla jiný názor, než on.

A žádám ho, aby mi sdělil, kam řadí mne - já si V. Havla vážím za jeho činnost disidenta do r. 1989, ale jsem jeho odpůrce v tom, co dělal po zvolení prezidentem (amnestie, likvidace slovenských zbrojovek, požadavek na zrušení zákazu majorizace, Kosovo - podrobněji viz můj včerejší blog).

Pan Herda pak přichází s tímto tvrzením: "Václav Havel však s ničím tak převratným nepřišel. Přišel s něčím, co však není doceňováno a ještě dlouho nebude a být ani nemůže..."
Bohužel jsem v celém jeho dalším textu už nenašel, s čím nepřevratným tedy V. Havel přišel. Zajisté jen opomenutí autora J. Herdy, takže ho žádám o doplnění.

Pan Herda pak přichází s rozdělením lidí na příznivce V. Havla, jeho názorové odpůrce a lůzu. Píše: "Lůzou míním ty, kdo předstírají názorovou odlišnost, zatímco pravda i jim samým zůstává často skryta." Toto je zásadní objevná Herdova myšlenka. Bohužel zapomněl prozradit, podle jakých kritérií rozdělí lidi na lůzu, Havlovy názorové odpůrce a Havlovy příznivce. Žádám o doplnění kritérií. Například kam kritéria zařadí člověka, který si V. Havla do r. 1989 vážil, ale pak se na něj díval z pozice lůzy. Nebo člověka, který do r. 1989 jen předstíral, že je Havlův odpůrce, ale byl jeho silným tajným obdivovatelem, zato po r. 1990 se díval na VH jako slabý lůzista.

Ani neprozradil jak pozná, kdo jsou upřímní Havlovi názoroví odpůrci, a kteří jen lůzovitě předstírají splnění jeho kritérií. A hlavně - kdo bude lidi sortýrovat na lůzu a názorové odpůrce? Bude to on? Nebo já? Já o to nestojím, neboť s tímto dělením lidí na lůzu a nelůzu zásadně nesouhlasím. Protože je považuji za protiústavní, primitivní a v praxi neproveditelné. Ale rozhodně nesouhlasím s tím, aby lidi sortýroval pan Herda a jemu podobní.

Dále píše pan Herda: "Je lež, že výrazy havlisté a havlismus vznikly korektně. Po stránce jazykové ano. Téma ale není gramatika."
Dostáváme se ke kruciální otázce. Výraz havlisté a havlismus tedy podle pana Herdy vznikly tématicky nekorektně. Tak ať konečně řekne on, nebo kdokoliv jiný, jaký jiný výraz se smí ksakru používat místo závadného termínu "havlismus/havlista" ? Aby byl vytvořený korektně. Nebo pro takový termín platí: "to, čehož jméno se nesmí ani vyslovit"? Nebo V. Havel nevymyslel vůbec nic? Ani převratného, ani nepřevratného, takže není ani co pojmenovat?

Pokud výše uvedené nedostatky svého textu pan Herda neodstraní, tak ať se mi okamžitě omluví. Protože mě obvinil z demagogie, lži a vratkosti mého textu, ale neuvedl jediný argument, kromě těch nesmyslů, které jsem právě zesměšnil.

V každém případě se mi musí omluvit ve svém novém blogu za svoje slova na moji adresu: "ty idioty, které on sám nazývá havlisty." Já jsem ale neoznačil ani havlisty za idioty, ani idioty za havlisty, ani jsem nesnižoval inteligenci havlistů byť jen o fous. Je to naopak on, J. Herda, který označil odpůrce VH za hloupější, než ty s úctou k VH. Každý se o tom může přesvědčit v jeho blogu. I v mém předmětném blogu. I ve všech mých předchozích textech. Hanba J. Herdovi !

- - -

Dodatečná prosba: já nemám žádná íčka, proto diskutovat nemohu. Mohu jen psát blogy. Proto prosím jakéhokoliv čtenáře, který může diskutovat, aby tento můj blog zkopíroval, a jeho kopii umístil jako moji reakci do diskuse pana Herdy. Pokud by překročil maximální limit rozsahu diskusního příspěvku, tak prosím rozdělit na více částí. Děkuji.

Autor: František Pillmann | neděle 21.12.2014 23:59 | karma článku: 27.13 | přečteno: 946x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Politika

Jan Pavelec

ČR má se svým upoceným pojetím liberalismu 200 let zpoždění.

Podle Listiny základních práv a svobod se Česká republika nesmí vázat na jakoukoliv výlučnou ideologii či náboženské vyznání, a podle Ústavy má být státem sociálním, nikoliv (neo)liberálním.

28.3.2024 v 15:50 | Karma článku: 0.00 | Přečteno: 76 | Diskuse

Jan Bartoň

Přichází nový věk – volíme mezi tragédií a realismem

Pan Václav Vlk starší uveřejnil skvělý komentář k současné mezinárodní situaci pod titulkem Přichází nový věk tragédie. Abychom předešli tragédii, musíme zvolit realismus.

28.3.2024 v 10:00 | Karma článku: 25.82 | Přečteno: 492 | Diskuse

Petr Duchoslav

Ruský břeh Roberta Fica

Jsem proslovenský, dělám vlasteneckou a suverénní politiku, vše jen pro národ. Tak by se stručně dala charakterizovat politika staronového premiéra Roberta Fica. Zní to sice líbivě, ale realita je bohužel jiná.

27.3.2024 v 9:24 | Karma článku: 25.12 | Přečteno: 516 | Diskuse

Petr Štrompf

Utažený kremelský šroub. Stržený závit pak způsobí pohromu

Islamisté vraždící v Moskvě. Mrtví na obou stranách ukrajinské fronty. Represe režimu, žijícího ve strachu o sebe samého. Šrouby stále utahuje a bude je utahovat ještě víc.

26.3.2024 v 17:34 | Karma článku: 18.92 | Přečteno: 467 | Diskuse

Michal Sabó

Rudá záře nad Moskvou aneb mají teroristi právo na soucit?

Útok v Rusku, při němž útočníci v koncertním sále na okraji Moskvy v pátek zabili nejméně 133 lidí a mnoho dalších zranili, nám nastavil zrcadlo. Máme Rusko litovat?

26.3.2024 v 7:13 | Karma článku: 36.52 | Přečteno: 2308 | Diskuse
Počet článků 142 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 1409

Jsem lékař, mj. jsem byl námořní lékař zaoceánské plavby. Další, ještě dobrodružnější kapitolou mého života bylo, když jsem byl poslanec a předseda sociálního výboru Federálního shromáždění. ****************************************************************** Můj e-mail a poznámka k diskusím: kdo mi chce poslat důležitý vzkaz, ať použije moji mailovou adresu "Pillmann(zavináč)post(tečka)cz". Diskusi sice neotevírám obvyklým způsobem, ale otvírám ji formou dodatků pod text blogu, protože nemám dost času na její nepřetržité sledování, abych mohl reagovat včas pokaždé, když by bylo třeba. A protože nemám možnost zablokovat v tradiční diskusi reklamu na produkty, které se mi příčí. Kdo má jiný názor, ať napíše polemiku na vlastní blog a pošle mi vzkaz na uvedený e-mail, abych mohl napsat protiargumenty. Komu to nestačí a trvá na tom, že jeho názor musí být zveřejněn u mého textu, nechť toto přání uvede v mailu. Slibuji, že jeho argumenty do třech dní zveřejním v dodatku mého blogu, i s jeho jménem a pak s mými protiargumenty. Musí ale splnit dvě podmínky: uvést své pravé, nikoliv smyšlené jméno (dodatek: upřesňuji - postačí, když se nebude vydávat za jinou osobu, takže zveřejním i názor anonyma), a být věcný. (Že musí dodržovat zákony ČR se rozumí samo sebou, ale chcete-li, je to moje třetí podmínka.) Případně (ale za stejných podmínek) mohu jeho názor uvést na začátek svého nového blogu. Dodatek: V opodstatněných případech prominu i splnění podmínky věcnosti, každopádně zveřejním věcnou část. Další podrobnosti viz můj blog "O blokování blogové diskuse" z 22.11.2014. ****************************************************************** Vzkazy: poslal jsem vzkaz těmto blogerům iDnes.cz, kteří v profilu nemají e-mail ani kontaktní formulář, ale asi nečtou vzkazy od blogerů pro blogery, protože neodpovídají. Snad si toho všimne někdo, kdo je zná a upozorní je: T. Vodvářka, P. Závladský, P. Nešpor, J. Herda, Igor Indruch, Andrej Ruščák. (Stav k 28.12.2014)

Rána pro britskou monarchii. Princezna Kate má rakovinu, chodí na chemoterapii

Britská princezna z Walesu Kate (42) se léčí s rakovinou. Oznámila to sama ve videu na sociálních sítích poté, co se...

Smoljak nechtěl Sobotu v Jáchymovi. Zničil jsi nám film, řekl mu

Příběh naivního vesnického mladíka Františka, který získá v Praze díky kondiciogramu nejen pracovní místo, ale i...

Rejžo, jdu do naha! Balzerová vzpomínala na nahou scénu v Zlatých úhořích

Eliška Balzerová (74) v 7 pádech Honzy Dědka přiznala, že dodnes neví, ve který den se narodila. Kromě toho, že...

Pliveme vám do piva. Centrum Málagy zaplavily nenávistné vzkazy turistům

Mezi turisticky oblíbené destinace se dlouhá léta řadí i španělská Málaga. Přístavní město na jihu země láká na...

Kam pro filmy bez Ulož.to? Přinášíme další várku streamovacích služeb do TV

S vhodnou aplikací na vás mohou v televizoru na stisk tlačítka čekat tisíce filmů, seriálů nebo divadelních...